Välj en sida

Denna dataskyddsbeskrivning förklarar hur Pellon Group behandlar kundernas personuppgifter.

Denna beskrivning omfattar:

  1. Personuppgiftsansvariges kontaktuppgifter
  2. Vilka uppgifter vi samlar in
  3. Vilka rättigheter den registrerade har och hur de kan utövas
  4. Vad vi använder personuppgifterna till och vilken rättslig grund vi har för behandlingen
  5. Hur länge vi lagrar uppgifterna
  6. Mottagare av uppgifter och överföring av uppgifter till tredjeländer
  7. Vilka typer av risker som är förknippade med databehandlingen och hur vi skyddar personuppgifterna

Personuppgiftsansvariges kontaktuppgifter

Pellon Group Oy
Yrittäjäntie 10
62375, YLIHÄRMÄ
Telefon: +358 6 4837 555
E-post: pellon@pellon.fi
FO-nummer: FI01844547

Vilka uppgifter vi samlar in och i vilket syfte

De personuppgifter som Pellon Group samlar in kan delas in enligt följande:

  • Uppgifter för identifiering och kontakt, såsom namn, adress, telefonnummer, e-postadress och personbeteckning i samband med avtal eller kreditvärdighetskontroll.

  • Uppgifter om arbetsuppgifter, såsom befattning, arbetsbeskrivning eller ansvarsområde.

  • Uppgifter relaterade till jobbansökningar och rekrytering, såsom namn, adress, övriga kontaktuppgifter, födelsedatum, uppgifter om önskat arbete, information i ansökan och CV (utbildning, arbetslivserfarenhet, språkkunskaper, kompetens, förtroendeuppdrag, fotografi), uppgifter från intervjuer och tester, annan information som den sökande lämnat (t.ex. löneanspråk, hur arbetstillfället hittades) samt uppgifter relaterade till hanteringen av ansökan.

  • Uppgifter om användningen av vår webbplats, såsom cookies.

Personuppgifter som samlas in direkt från den registrerade

Vi samlar huvudsakligen in uppgifter direkt från den registrerade, till exempel vid kundservice eller när kunden själv lämnar uppgifterna via webbformulär, chatt eller e-post. Dessa uppgifter används för att kontakta kunden och tillhandahålla tjänster. Också webbplatsens besöksanalys baseras på användarens aktiviteter under besöket.

Personuppgifter som vi kan samla in från tredje parter

Vi kan samla in uppgifter från offentliga källor såsom företags webbplatser, företagsregister (t.ex. YTJ och PRH:s handelsregister) för att verifiera firmateckningsrätt vid avtal.

Den registrerades rättigheter och hur de kan utövas

Den registrerade har flera rättigheter gällande sina personuppgifter som vi behandlar. Dessa är:

a) Rätt till tillgång
Den registrerade har rätt att få tillgång till sina personuppgifter. Tillgången kan begränsas enligt lag eller för att skydda andra personers integritet.

b) Rätt till rättelse
Den registrerade har rätt att begära rättelse av felaktiga eller ofullständiga uppgifter.

c) Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”)
Den registrerade har rätt att begära att uppgifterna raderas, till exempel om:

  • Samtycket återkallas och det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen

  • Den registrerade motsätter sig behandlingen och det inte finns berättigade skäl att fortsätta

  • Behandlingen är olaglig

d) Rätt att begränsa behandlingen
Den registrerade har rätt att begära begränsning av behandlingen av sina personuppgifter.

e) Rätt att invända
Den registrerade har rätt att invända mot behandlingen av sina uppgifter.

f) Rätt till dataportabilitet
Den registrerade har rätt att få ut sina uppgifter i ett maskinläsbart format. Detta gäller uppgifter som behandlas automatiskt på basis av avtal eller samtycke. Rätten gäller inte yrkesrelaterade kontaktuppgifter som behandlas i affärsförhållanden mellan företag, där behandlingen inte baseras på samtycke eller avtal där den registrerade är part.

g) Rätt att återkalla samtycke
Den registrerade har rätt att när som helst återkalla sitt samtycke, utan att det påverkar lagligheten av behandlingen före återkallelsen. Återkallat samtycke kan påverka vår möjlighet att erbjuda tjänster.

h) Rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten
Den registrerade har rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten om hen misstänker att personuppgifter behandlas felaktigt eller olagligt.

För att utöva dina rättigheter, vänligen kontakta oss skriftligen:

Pellon Group Oy
Dataskydd
Yrittäjäntie 10
62375, YLIHÄRMÄ
Finland

Vad vi använder personuppgifter till och på vilken rättslig grund vi behandlar dem

Vi behandlar personuppgifter för att uppfylla lagstadgade och avtalsenliga skyldigheter. De rättsliga grunderna för vår behandling är:

Fullgörande av avtal

Den huvudsakliga rättsliga grunden för vår personuppgiftsbehandling är fullgörande av avtal. Vi behandlar personuppgifter i den utsträckning det är nödvändigt för att leverera beställda produkter och tjänster.

Rättslig förpliktelse

Förutom avtal styrs vår verksamhet också av lagstadgade skyldigheter, såsom bokföringslagen, vilket kräver behandling av vissa personuppgifter.

Samtycke

Vi samlar in analysdata om användningen av våra webbplatser i utvecklingssyfte baserat på användarens samtycke. Du ger ditt samtycke genom att godkänna cookies när du besöker webbplatsen.

När det gäller uppgifter som samlats in i marknadsföringssyfte begär vi alltid samtycke, vilket kan återkallas när som helst.

Pellon Group Oy behandlar jobbansökningar med den sökandes samtycke. Den sökande har rätt att återkalla sitt samtycke när som helst.

Hur länge vi lagrar personuppgifter

Vi lagrar personuppgifter endast under avtalets giltighetstid och i sex (6) år efter att avtalsförhållandet har upphört, för att hantera eventuella avtalsförpliktelser, klagomål eller begäran om rättelser, såvida inte lagstiftningen (såsom bokföringslagen) kräver längre lagring.

Vi lagrar webbplatsens analysdata i 26 månader i syfte att följa upp och utveckla marknadsföring och kundservice.

Vid rekrytering lagrar vi personuppgifter kopplade till en specifik tjänst i två år och öppna ansökningar i tolv (12) månader från det att ansökan lämnats in.

Mottagare av uppgifter och överföringar till tredje land

Uppgifter kombineras inte med andra register och lämnas inte ut till tredje part, om det inte krävs enligt lag.

Uppgifter relaterade till rekrytering kan delas för internt bruk inom koncernbolag samt med eventuella underleverantörer som deltar i rekryteringsprocessen, med vilka Pellon Group har ingått separata avtal om rekrytering och behandling av personuppgifter.

Datasäkerhet

Pellon Groups säkerhetsåtgärder syftar till att säkerställa tillgänglighet till information, skydd av personuppgifter och datasystem, garantera konfidentialitet, upprätthålla dataintegritet och minimera skador från eventuella avvikelser. Säkerhetsåtgärderna baseras på en riskbedömning och anpassas efter den information som ska skyddas och de risker som identifierats. Behandlingen av personuppgifter och säkerhetsåtgärderna följer gällande dataskyddslagstiftning.

Ändringar i integritetspolicyn

Våra rutiner gällande dataskydd kan komma att uppdateras. Eventuella ändringar publiceras på denna sida.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Varje registrerad har rätt att lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten om de upplever att deras personuppgifter behandlas på ett olämpligt eller olagligt sätt.

Dataombudsmannens byrå
Besöksadress: Ratapihantie 9, 6:e vån., 00520 Helsingfors
Postadress: PB 800, 00521 Helsingfors
Växel: 029 56 66700
Fax: 029 56 66735
E-post: tietosuoja@om.fi

 

Kontakt

Obligatoriskt” anger obligatoriska fält

Namn*Obligatoriskt
Jag tillåter att mina uppgifter används*
Pellon Group får använda mina uppgifter till marknadsföring av produkter och tjänster. Du kan ångra ditt samtycke när som helst genom meddelande till e-postadressen: pellon@pellon.fi
Detta fält är dolt när formuläret visas
Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.